Přichází nová kolová rypadla GENERACE 7: DX140W-7 a DX160W-7
V návaznosti na sedmou generaci kolových nakladačů přichází nyní DOOSAN i se “sedmičkovými” kolovými rypadly. Nové modely strojů DX140W-7 a DX160W-7 byly čerstvě uvedeny na trh a splňují požadavky emisní normy Stage V. Rozdíl oproti předchozí generaci je skutečně značný. A v každém ohledu jsou tyto stroje lepší a mnohem komfortnější.
Vyšší generace, vyšší level
Sedmičkové modely DX140W-7 a DX160W-7 mají výrazně vyšší výkon než stroje předchozí generace. Vylepšení se dočkaly stroje nejen z pohledu pohodlí pro obsluhu, ale především z hlediska efektivnějšího využití všech nových funkcí. Inovované stroje zvyšují svou palivovou účinnost, dobu provozuschopnosti a návratnost investic. Vyšší výkon, robustnost a agilita patří mezi jejich velké přednosti.
Vysoce komfortní kabina
Technicky vyspělá kabina nových kolových rypadel vyniká svou prostorností a ergonomií, čímž posouvá pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na novou úroveň. Je vybavena novým vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích.
Nové funkce asistence obsluhy
Automatická brzda při kopání
Kolová rypadla DX140W-7 a DX160W-7 standardně nabízejí novou funkci Auto Digging Brake (Automatická brzda při kopání), která automaticky udržuje provozní brzdu v “sešlápnuté” poloze, aniž by řidič musel šlápnout na brzdový pedál. K tomu dochází v okamžiku nulové rychlosti, když se vozidlo zastaví. Řidič může aktivovat nebo deaktivovat funkci stisknutím tlačítka na ovládacím panelu. Po sešlápnutí plynového pedálu se funkce Auto Digging Brake uvolní.
Řízení joystickem
Joystick Steering (Řízení pomocí joysticku) umožňuje řidiči ovládat stroj pomocí rolovacího kolečka na joysticku (bez použití volantu) při práci a při jízdě v pracovním režimu. Joystick Steering funguje pouze do rychlosti 20 km/h, když je zařazen první nebo druhý rychlostní stupeň. Funkce se aktivuje nebo deaktivuje přidržením tlačítka řízení rolovacím kolečkem na ovládacím panelu po dobu alespoň jedné sekundy.
Vyšší komfort při práci
Load Isolation System (Systém izolace zatížení - LIS) zvyšuje jízdní komfort obsluhy zmírněním nárazů přenášených na přední část stroje při jízdě mimo silnici po nerovném a v náročném terénu. Další funkce Boom Suspension (Odpružení výložníku – LIS) se také aktivuje stisknutím tlačítka na ovládacím panelu. Lze ji aktivovat, když je rychlost jízdy 5 km/h (±0,5 km/h) nebo vyšší, a funkce se deaktivuje při rychlosti 4 km/h (±0,5 km/h).
Jedinečný režim naklápěcího rotátoru
Na ovládacím panelu modelů DX140W-7 a DX160W-7 je k dispozici nový režim Naklápěcí rotátor, který lze zvolit pro zajištění optimalizovaného hydraulického průtoku, a maximalizovat tak přesnost práce naklápěcího rotátoru odstraněním zpětného tlaku. Tento režim představuje speciální režim obousměrného průtoku. Je však řízen systémem EPOS jako režim jednosměrného průtoku s přímým návratem do nádrže v každém směru, aby se zabránilo zpětnému tlaku a zvýšil se průtok a ovladatelnost.
Jemné otáčení
Další novinkou v základní výbavě je funkce Fine Swing (Jemné otáčení), která minimalizuje otřesy působící na zvednutý předmět při zahájení nebo zastavení otáčivého pohybu rypadla. Má za cíl zvýšit pohodlí obsluhy díky plynulým pohybům, pomoci chránit bezpečnost okolních pracovníků a zabránit škodám způsobeným pádem předmětu z rypadla.
Dvouramenný volant
Kabina modelů DX140W-7 a DX160W-7 je standardně vybavena luxusním volantem s chromovaným ramenem a logem. Nová konstrukce dvouramenného volantu zajišťuje řidiči lepší výhled. Sloupek řízení má také novou podobu, včetně možnosti nastavení volantu v rozsahu 80 mm, umožňující řidiči přiblížit volant více k sobě pro optimální polohu k řízení.
A jako extra bonus nabízí novou sklopnou páku, která umožňuje 15stupňový sklon směrem k řidiči s cílem zlepšit výhled přes horní část volantu, například při provádění výkopových prací. Užší konstrukce sloupku řízení také přispívá k lepšímu výhledu.
Další klíčové vychytávky kabiny a stroje
8palcová obrazovka Doosan Smart Touch poskytující více informací, o 30 % větší displej, navíc kompletně v češtině
• DAB Audio (Systém volání handsfree a Bluetooth)
Bezklíčové startování (Doosan Smart Key) a dálkové uzamykání/odemykání dveří
Plně nastavitelné vzduchově odpružené sedadlo s vyhříváním (s volitelnou funkcí chlazení)
• Systém paralelních stěračů a nové provedení pedálů
• Vylepšené proudění vzduchu pro odmrazování a klimatizaci
• Středové, vysoko umístěné brzdové světlo (CHMSL)
• Standardně 9 LED pracovních světel
• Volitelně další 4 LED světla
• AVM – sledování výhledu do všech stran pomocí 360° kamer (volitelně)
• Ultrazvuková detekce překážek (volitelně)
Výrazná vylepšení příslušenství
Modely DX140W-7 a DX160W-7 nabízejí vylepšený přední pohyb rotujících nástrojů (např. mulčovačů) a zdokonalen byl také pracovní rozsah kloubových předních příslušenství. Rovněž došlo ke zvýšení zdvihu válce kloubového výložníku, zatímco montážní poloha zůstává stejná. Na horní část válce výložníku byl nyní přidán uzavírací ventil, aby se zabránilo neočekávanému uvolnění válce kloubového výložníku při výkopových pracích.
Model DX140W-7 standardně obsahuje těžší protizávaží o hmotnosti 2,5 tuny pro konfigurace s mono výložníkem i kloubovým výložníkem. Model DX160W-7 je standardně vybaven protizávažím o hmotnosti 2,5 tuny, ale lze jej vybavit i volitelným protizávažím o hmotnosti 3 tuny. To u obou modelů přispívá k vyšší zvedací a výkopové kapacitě ve srovnání s modely předchozí generace. S volitelným, o 20 % těžším protizávažím se model DX160W-7 hodí obzvláště pro práci s těžším příslušenstvím, jako jsou naklápěcí rotátory.
Aby oba modely dokázaly pojmout těžší protizávaží, jsou nyní vybaveny nápravou pro větší zatížení ZF3060. U modelu DX140W-7 to přináší o 30 % vyšší maximální dynamické zatížení a o 28 % vyšší maximální statické zatížení ve srovnání s předchozím typem nápravy.
Ve srovnání se standardním podvozkem u DX140W-7 je u modelu DX160W-7 použit podvozek pro velké zatížení. Oba modely mají nové horní konstrukce, které poskytují prostor a odolnost pro nové standardní a volitelné těžší protizávaží a kloubová přední příslušenství. Použitím šroubovaného typu montáže vznikl větší převis zadního/předního podvozku, což zajišťuje ještě lepší stabilitu.
Kolová rypadla standardně obsahují nové zvedací oko, které je součástí odlitku tlačného prvku pro připojení lžíce na konci ramena. Toto zvedací oko má maximální nosnost 5 tun a obsahuje speciální vložku pouzdra zabraňující deformaci zvedacího otvoru.
Kromě zvýšené stability zajišťované novými protizávažími mají modely DX140W-7 a DX160W-7 nový inteligentní hydraulický systém, který ve srovnání s předchozími modely rypadel poskytuje zlepšení o zhruba 30 % při práci s příslušenstvím. Systém využívá inteligentní logiku hydrauliky pro optimální rozdělení hydraulického průtoku, když rameno i přídavné zařízení pracují současně. Ta funguje díky novému prioritnímu ventilu a dodatečnému hydraulickému vedení udržujícímu nepřetržitý hydraulický průtok k příslušenství, i když je rameno právě používáno.
Nový motor Stage V
Obě nová kolová rypadla pohání dieselový motor Doosan DL06 nejnovější generace, který poskytuje výkon 102 kW (139 k) při 2 000 ot/min. Motor DL06 přináší nové řešení, které překračuje požadavky normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR) a zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. Vysoce účinná technologie následného zpracování DOC/DPF+SCR zajišťuje minimální emise. Díky tomu je potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena - dochází k ní až po 8 000 provozních hodinách.
Inteligentní řízení výkonu SPC3
U nových kolových rypadel přináší zvýšená palivová účinnost motoru DL06 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 výraznou úsporu paliva v porovnání se stroji předchozí generace. Modely DX140W-7 a DX160W-7 nyní disponují čtyřmi režimy výkonu, které pomáhají zjednodušit jejich obsluhu ve srovnání s výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace strojů. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.
Při řízení kolových rypadel může obsluha zvolit režim pojezdu se dvěma čerpadly pomocí dotykového ovládání na hlavním panelu. Ten při aktivaci snižuje otáčky o přibližně 300 ot/min, přičemž výsledkem je až o 10 % nižší spotřeba paliva při pojezdu. Vylepšena byla také funkce zrychlení, takže obsluha po sešlápnutí plynového pedálu pocítí rychlejší odezvu. Když se pojezd se dvěma čerpadly deaktivuje, je k dispozici vyšší točivý moment pro jízdu do kopce. Obecně ale platí, že pokud sklon není příliš extrémní, doporučuje výrobce používat pojezd se dvěma čerpadly.
Telematický systém DoosanCONNECT
Nové modely DX140W-7 a DX160W-7 mají už z výroby standardně nainstalovaný nejmodernější bezdrátový systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT. Ten nabízí webové řešení velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), a také u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.
Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX140W-7
Specifikace | Hodnoty |
Provozní hmotnost (standardní / kloubový výložník) | 16 050 / 16 496 kg |
Max. dosah hloubení (hloubka / dosah / výška) | 5 025 / 8 050 / 9 150 mm |
Rypná síla dle ISO (na lžíci / ramenu) | 7,6 / 10 tun |
Zvedací kapacita (při max. dosahu / v 4,5 m / v 6 m) | 3,91 / 7,44 / 5,48 tun |
Max. trakční síla | 81,6 kN |
Síla otáčení | 34,8 kN |
Motor (čistý výkon SAE J1349) | 6válcový Doosan DL06 Stage V 102 kW (139 k) při 2 000 ot/min |
Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX160W-7
Specifikace | Hodnoty |
Provozní hmotnost (standardní / kloubový výložník) | 16 578 / 17 000 kg |
Max. dosah hloubení (hloubka / dosah / výška) | 5 025 / 8 050 / 9 150 mm |
Rypná síla dle ISO (na lžíci / ramenu) | 7,6 / 10 tun |
Zvedací kapacita (při max. dosahu / v 4,5 m / v 6 m) | 3,91 / 7,44 / 5,48 tun |
Max. trakční síla | 81,6 kN |
Síla otáčení | 34,8 kN |
Motor (čistý výkon SAE J1349) | 6válcový Doosan DL06 Stage V 102 kW (139 k) při 2 000 ot/min |
Zpět