Není bagr jako bagr
Bagry Doosan
Ať už se jedná o kolové bagry, pásové bagry, nebo bagry kompaktních rozměrů, všechny tyto stavební stroje mají stejný jmenovatel a to extrémně nízkou spotřebu, vysokou výkonnost, komfortní kabinu a velký důraz na maximální sílu a přesnost při práci.
Není proto s podivem, že kolové bagry Doosan jsou světovou jedničkou a předbíhají tak stroje své konkurence, ať už se jedná o stroje Caterpillar, Komatsu, nebo Hitachi.
Prohlédněme si proto ve stručnosti portfolio rypadel Doosan, které můžeme prostřednictvím firmy Garnea a.s. zařadit do strojového parku:
Velmi kompaktní rypadlaDX10Z – DX35Z tudíž bagry o provozní hmotnosti od 1,2 – 3,7 tuny, vhodná do těch nejstísněnějších prostor. Ve svém poslání se snaží postavit především bagrům Kubota a Yanmar. Konstrukce často vychází z koncernové koncepce rypadel Bobcat.
Kompaktní rypadlaDX62R-3 - DX85R-3 již o vyšší provozní tonáži než přechozí ultra kompaktní sourozenci. Provozní hmotnost je již 6 – 8,6 tuny a jejich využití je velmi pestré, a to od drobnějších činností na stavbě po komunální využití. Opět může hravě konkurovat rypadlům Kubuta nebo Yanmar.
Kolové bagryDX57W-5 - DX210W-5 o širokém rozpětí provozní hmotnosti a to od 5,7 do 22 tun. První z této řady bagrů poměrně vyčnívá a to model DX57W-5 a to díky výrazně nižší hmotnosti, což ho předurčuje stejně jako předchozí kompaktní rypadlo pro práci v komunální sféře. Větší modely kolových bagrů pak patří k tomu nejlepšímu, co je na současném trhu k dispozici. I díky použití šestiválcových motorů, díky kterým i velmi zavedená konkurence Caterpillar, Komatsu, Liebherr, Case nebo JCB v této kategorii za stroji Doosan nejen po výkonnostní stránce zaostává.
Pásové bagryDX140LC-5 až DX340LC-5 jsou pásovými rypadly menší a střední třídy o rozpětí provozní hmotnosti od 15 – 35 tun. Tyto stroje jsou výbornou volbou pro různorodé stavby.
Super těžká pásová rypadlaDX380LC-5 – DX530LC-5 jsou jasnou volbou do lomů, dolů, či pro rozsáhlé výkopové práce. Jejich provozní hmotnost čítá 40 - 54 tun představují opravdu ty největší bagry, které si můžete od Doosanu pořídit. V brzké budoucnosti pak do portfolia značky přibudou ještě modely o hmotnosti 70 a 80 tun s, pro Doosan typickou, nadprůměrnou rypnou silou.
Vzhledem k nepopíratelným silným stránkám těchto strojů se značky, jako Catterpillar, Komatsu, Liebherr, Hitachi, JCB, Kubota, CASE nebo i dříve zastupovaný New Holland, mohou mít na pozoru.
Garnea a.s. i pro větší přiblížení této stavební techniky pořádá předváděcí akce Doosan v jihočeském Neplachově, kde si odborná, ale i širší veřejnost bude moci jakýkoli dostupný bagr prohlédnout.
Zpět